Arad
Suna-ne: +40723955818

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

Lucrările la noul pod peste râul Mureș avansează rapid, când ar putea fi dat în circulație

Lucrările la podul feroviar peste Mureș, parte din proiectul amplu de modernizare a căii ferate Arad-Timișoara-Caransebeș, avansează rapid. Regionala CFR Infrastructură Timișoara a anunțat că progresul înregistrat pe șantierul lotului 4, care se întinde între Arad și Ronaț Triaj (aproape de Timișoara), este semnificativ, în special în ceea ce privește construirea noului pod feroviar situat în apropierea celui vechi.

Potrivit reprezentanților CFR, podul feroviar, amplasat la km 2+610, este conceput să îmbunătățească siguranța și eficiența transportului feroviar pe acest traseu vital pentru infrastructura feroviară din vestul României.

Detalii Tehnice ale Proiectului

Podul feroviar de peste Mureș va avea o structură impresionantă, constând într-o deschidere principală de 180 de metri, de tip arc metalic, cu cale jos și cuvă de piatră spartă, și alte 9 deschideri de câte 50 de metri fiecare, realizate din grinzi cu zăbrele. Infrastructura podului va fi alcătuită din două culee și 9 pile, conform detaliilor oferite de CFR Infrastructură.

Lucrările la culeea 1 au inclus forarea pilonilor și turnarea egalizării, iar în prezent se pregătește montarea armăturii pentru fundația primei culee. În ceea ce privește pila 1, aceasta se află în faza de livrare și pregătire a carcaselor de armătură pentru pilele 1-6, iar excavările pentru turnarea betonului sunt în curs de desfășurare.

Pe lângă construcția noului pod feroviar, se desfășoară și lucrări la podețul de la km 1+908, situat în vecinătatea podului. Aici s-a turnat deja fundația și s-a instalat armătura, iar în momentul de față se finalizează cofragul pe partea stângă. În paralel, lucrările de consolidare a terasamentului căii ferate continuă într-un ritm susținut.

Creșterea Vitezei și Introducerea Sistemelor de Siguranță Moderne

Stadiul lucrărilor la noul pod peste Mureș

Stadiul lucrărilor la noul pod peste Mureș

Proiectul de modernizare a căii ferate Arad-Timișoara-Caransebeș face parte dintr-o inițiativă națională de mare anvergură, finanțată prin fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Unul dintre obiectivele principale ale acestui proiect este creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători la 160 km/h și pentru trenurile de marfă la 120 km/h. În plus, se va introduce sistemul de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R), un element esențial pentru sporirea siguranței și eficienței transportului feroviar.

Lotul 4 al proiectului, cuprins între Arad și Ronaț Triaj, are o lungime totală de aproximativ 55 de kilometri, iar lucrările sunt realizate de Asocierea Webuild SPA-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA, valoarea contractului fiind de 2,2 miliarde de lei, plus TVA. Durata totală de execuție a proiectului este de 102 luni, dintre care 42 de luni pentru proiectare și execuție și 60 de luni pentru garanție. Se estimează că până în anul 2026, întregul tronson modernizat, de la Arad la Caransebeș, va fi complet funcțional.

Importanța Modernizării pentru Transportul Feroviar din Vestul României

Modernizarea căii ferate Arad-Timișoara-Caransebeș este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură feroviară din vestul României. Acesta nu doar că va reduce semnificativ timpul de deplasare între cele trei orașe, dar va contribui și la creșterea capacității de transport de marfă, având un impact pozitiv asupra economiei locale și regionale.

În concluzie, lucrările la podul feroviar de peste Mureș, parte integrantă din acest proiect de modernizare, se desfășoară conform planului, iar finalizarea acestora va aduce beneficii considerabile pentru întreaga rețea de transport feroviar din vestul țării. CFR Infrastructură continuă să monitorizeze și să coordoneze progresul pe șantier, asigurându-se că termenii și condițiile contractuale sunt respectate pentru a livra un proiect de succes.

Adrian Vrauko